czwartek, 17 lutego 2011

Światowy Dzień Kota

Obchodzony jest od 1990 roku we Włoszech, a od roku 2006 także w Polsce. Właśnie dzisiaj - 17 lutego - każdy kot ma swoje święto. Nie ważne czy duży i chudy, czy mały i gruby. Świętują zarówno koty rasowe, jak i zwykłe dachowce.


Miłośnicy psów i kotów od zawsze toczą ze sobą spór o to, które zwierzę jest prawdziwym przyjacielem człowieka. Przeważają poglądy zwolenników psów. Koty są obwiniane o to, że chadzają własnymi ścieżkami, przez co nie potrafią nawiązać więzi z człowiekiem, a ponadto są złośliwe i interesowne. 


Na pewno jest w tym trochę prawdy, natomiast ja - jako posiadacz futrzanego przyjaciela - mam trochę inne zdanie na ten temat. Moim zdaniem, na przyjaźń kota trzeba sobie po prostu zasłużyć. Jeżeli uda Ci się zdobyć jego zaufanie, to kot potrafi się odwdzięczyć tuleniem się do Ciebie i głośnym mruczeniem. A pies? Zazwyczaj łasi się do byle kogo merdając wesoło ogonem.


Oczywiście nie chciałem urazić żadnego posiadacza psa. Zarówno każdy pies, jak i każdy kot jest trochę inny, ma lepszy lub gorszy charakter. I na pewno każdy jest dla swojego Pana wyjątkowy ;)





1 komentarz:

  1. Nawet o tym nie wiedziałem. Jestem szczęśliwym posiadaczem ślicznego kotka i uważam, że jak najbardziej kot może być najlepszym przyjacielem człowieka ;)

    OdpowiedzUsuń